דיר עזיז

דיר עזִיז ("מנזר עזיז" בערבית) הוא כפר סורי עזוב, שהשתייך לסוריה עד למלחמת ששת הימים, אז ישראל כבשה אותו ותושביו נטשו. הכפר הוקם על הריסות יישוב יהודי ששכן כאן בתקופת המשנה והתלמוד. עין כנף שימש כמקור מים ליישובים ששכנו במקום לאורך ההיסטוריה. במקום תוכלו ליהנות מבית הכנסת המשוחזר, מעיין עם 3 בריכות מלאכותיות ומקום לפיקניק בחורשת אקליפטוסים.

מאפיינים: טבע, מעיין, משפחתי, מבנים מיוחדים  לילדים, דתות, נקודת קפה, אתר היסטורי או ארכיאולוגי, מקום לפיקניק

אופן הגעה: מצומת מעלה גמלא (מפגש הכבישים 92 ו-869) נוסעים בכביש 869 לכיוון המושבים מעלה גמלא וכנף. נוסעים כ-4 ק"מ, עוברים את הפנייה למעלה גמלא ולאחר כ-5 ק"מ נוספים פונים ימינה לכביש הגישה למושב כנף. נוסעים כ-1.5 ק"מ, עד שרואים משמאל את שער הכניסה לאזור התעשייה של כנף. נכנסים בשער, חוצים את אזור התעשייה ולאחר כמה מאות מטרים יוצאים מהשער בצידו השני לשביל עפר בסימון שבילים שחור. ממשיכים כ-2 ק"מ, עד שמגיעים לרחבת חנייה עם שלט, ומדרגות עץ יש שלט וחניה בצד ימין ומדרגות עץ שיורדות אל המעיין. הגישה לאתר שוקמה לאחרונה והיא נוחה ועבירה לכל רכב.

waze: עין כנף.

קצת על המעיין: בית הכנסת נפגע ברעידת האדמה הקשה שפגעה בארץ בשנת 749. סר לורנס אוליפנט ביקר בארץ בסוף המאה ה-19 וגילה שיש כאן משהו, אבל החפירות התחילו רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת ובשנות ה-2000 גילו את בית הכנסת.