עינות עדן- סלוקיה

סלוקיה הייתה כפר יהודי בתקופת בית שני. בהכנות למרד הגדול היה הכפר אחד משלושת המקומות בגולן שביצר יוסף בן ממתיהו, מפקד המרד באזור הצפון, לקראת בוא הרומאים. הדרך עוברת לצד מבני בזלת מטים לנפול – שרידיו של הכפר הסורי קצביה ששכן במקום עד שנת 1967, וניצל את מי המעיין.

מאפיינים: טבע, מתאים לילדים, מקום לפקניק, אתר מי עדן.

אופן הגעה:

נוסעים על כביש 87 לכיוון רמת הגולן, חולפים על פני צומת יהודיה, וכ-500 מטרים אחרי צומת קצרין דרום, מול כניסה לבסיס צבאי, פונים ימינה למגרש חנייה.

קצת על המקום: מעיין עדן

חברת מי עדן היא בעלת הזיכיון לשימוש במים של עינות סלוקיה. היא שואבת את המים ומבקבקת אותם במפעל שלה הנמצא בקצרין. בתמורה, דאגה החברה לפתח את המעיינות כאתר תיירות, וכיום פינת החמד הזו פתוחה לכולם ויכולה להיות תחנת עצירה מצוינת בטיול ברמת הגולן. נכנסים דרך השער שמול מגרש החנייה ופוסעים בנוחות. לאורך השביל, במעלה פלגי המים, נוצרו בריכות קטנות שאפשר לעצור לצידן ולשכשך מעט את הרגליים. את הדרך מלווה ריחה הנפלא של הנענע המשובלת, המצויה כאן בשפע, ונופם היפה של עצי דולב, עצי תאנה, צפצפות, דקלים וצמחי בר ארץ ישראליים. מגיעים קרוב לאזור הנביעה בחלק הטבעי והבלתי נגוע של הפארק. למרבה השמחה וההפתעה, לא כל המים נשאבים על ידי מי עדן, חלק ממי המעיין עדיין זורמים כאן באופן טבעי. את הדרך חזרה עושים בשביל מקביל, היורד לחנייה בינות לערוצי מים קטנים ובריכות נאות.